Marka musi mieć ludzką twarz, by budziła emocje. Ale jaka to twarz? Jakie emocje ma budzić? Zajrzyj do naszego warsztatu: jednym z narzędzi, których używamy do budowania marek są archetypy marki. Rozejrzyj się. Widzisz tu coś, co pasuje do Ciebie?
Mędrzec
Źródłem jego potęgi jest wiedza, którą chętnie Ci przekazuje. L’Oreal wie, jak pomóc Twojej skórze.
Władca
Stoi na straży reguł i status quo. Wszystko pozostanie na swoim miejscu. Nikogo jeszcze nie zwolniono za wybranie IBM.
Czarodziej
Jego potęgą jest wiedza, której nie rozumiesz i nie chcesz rozumieć. Intel sprawia, że komputer działa.
Dusza towarzystwa
Jego siła to show – umie przekuć zwracanie uwagi w biznes. Jak Richard Branson i jego Virgin Atlantic.
Buntownik
Rzuca wyzwanie utartym porządkom i dąży do zmiany. Jak Apple w latach 80-tych ubiegłego wieku.
Kochanek
Bronią kochanków są obietnice – obietnice przyjemności dla wszystkich zmysłów. Jak kuszące lody Magnum.
Stwórca
Woli pozostawać w cieniu rzeczy, które tworzy, niż stać w blasku jupiterów. Tak jak Red Bull stoi za człowiekiem, który skoczył z kosmosu.
Bohater
Jest zdolny do rzeczy niesamowitych, jeśli na końcu czeka fortuna i chwała. Podziw innych to siła, która go napędza. Zupełnie jak sportowców Nike.
Odkrywca
Z zasady nie chodzi utartymi ścieżkami. Ale to nie o zasady, ale o podróż mu chodzi. Jeep będzie dla niego wymarzoną marką.
Towarzysz
Zwykły człowiek, który woli pozostać w drugim szeregu, by bohater mógł spijać owoce sławy. Przykładem jest IKEA, która z tylnego siedzenia mówi „Ty tu urządzisz”.
Opiekun
Altruistycznie oddaje innym to, co sam ma najlepszego. Od ust sobie odejmuje, byle dla Ciebie nie zabrakło. Matka Ziemia, Gaia karmicielka. Jak Gerber albo… Whiskas.
Niewinna
Zabiera Cię do świata wyidealizowanych wspomnień z dzieciństwa, kiedy wszystko było proste… Pamiętasz, kiedy dostałeś pierwszy cukierek od swojego dziadka?