Zanim wybierzemy archetyp marki, budujemy jej obraz, bazując na sile dziesięciu aspektów jej odbioru.
Poniżej znajdziesz krótki opis. Tak wyglądają aspekty marki oraz ich graficzna prezentacja.
Tożsamość
Kim jesteś? Na ile Twoja marka jest unikalna i jedyna w swoim rodzaju? Virgin: dużo, Lufthansa: mało.
Emocje
Jaki „odcisk emocjonalny” zostawia Twoja marka? Czy budzi silne odczucia? Apple: dużo. Nokia: mało.
Myśli i słowa
Czy komunikujesz się na poziomie racjonalnym? Jakich argumentów używasz? L’Oreal: dużo, Miss Sporty: mało.
Atrakcyjność
Jak bardzo relacja z marką (posiadanie) czyni Cię lepszym w oczach innych? Ferrari: dużo, Fiat: mało.
Energia
Czy marka zmusza do działania? Rywalizacji? LinkedIn: dużo, GoldenLine: mało.
Wzrost
Na ile marka ma potencjał, by wyrosnąć poza swój rynek? Virgin: dużo, Lufthansa: mało.
Porządek
Czy marka wzbudza szacunek? Czy ma poważanie wśród innych? IBM: dużo, Asus: mało.
Wolność
Na ile Twoja marka jest nowatorska i łamie konwencję? Przystanek Woodstock: dużo, Open’er: mało.
Duch
Czy Twoja marka jest zmysłowa i bazuje na intuicji, emocjach? Kinder Bueno: dużo, Grześki: mało.
Odnowa
Na ile Twoja marka ma moc, by zmieniać czyjeś życie? Harley-Davidson: dużo, Honda: mało.