Poszoruje się gąbeczką i od razu widać, co z marki wyłazi…

 

separator_M_01

 

Aspekty marki

Zanim wybierzemy archetyp marki, budujemy jej obraz, bazując na sile dziesięciu aspektów jej odbioru.
Poniżej znajdziesz krótki opis. Tak wyglądają aspekty marki oraz ich graficzna prezentacja.

Tożsamość

Kim jesteś? Na ile Twoja marka jest unikalna i jedyna w swoim rodzaju? Virgin: dużo, Lufthansa: mało.

Emocje

Jaki „odcisk emocjonalny” zostawia Twoja marka? Czy budzi silne odczucia? Apple: dużo. Nokia: mało.

Myśli i słowa

Czy komunikujesz się na poziomie racjonalnym? Jakich argumentów używasz? L’Oreal: dużo, Miss Sporty: mało.

Atrakcyjność

Jak bardzo relacja z marką (posiadanie) czyni Cię lepszym w oczach innych? Ferrari: dużo, Fiat: mało.

Energia

Czy marka zmusza do działania? Rywalizacji? LinkedIn: dużo, GoldenLine: mało.

Wzrost

Na ile marka ma potencjał, by wyrosnąć poza swój rynek? Virgin: dużo, Lufthansa: mało.

Porządek

Czy marka wzbudza szacunek? Czy ma poważanie wśród innych? IBM: dużo, Asus: mało.

Wolność

Na ile Twoja marka jest nowatorska i łamie konwencję? Przystanek Woodstock: dużo, Open’er: mało.

Duch

Czy Twoja marka jest zmysłowa i bazuje na intuicji, emocjach? Kinder Bueno: dużo, Grześki: mało.

Odnowa

Na ile Twoja marka ma moc, by zmieniać czyjeś życie? Harley-Davidson: dużo, Honda: mało.

Po skończeniu analizy, dostajemy obraz mniej-więcej jak po lewej stronie. Następnie za pomocą tajnych algorytmów przyporządkowujemy do niego archetyp.

Jeśli ciekawi Cię, jak wyglądałaby taka analiza dla Twojej marki, wystarczy do nas napisać.